Hvis du har modtaget et brev fra Collectia, skyldes det formodentligt, at du har en ubetalt regning, som vi hjælper en kunde med at inddrive.
Der kan være mange årsager til, at du mangler at betale din regning. Det har vi naturligvis forståelse for. Derfor ønsker vi at hjælpe dig bedst muligt videre.
Via vores sagsportal, MitCollectia, kan du nemt og sikkert få et overblik over gælden. Herinde kan du også betale, anmode om afdragsordning eller skrive med os, hvis du har spørgsmål.
Har du fået en afdragsordning med os, skal du tilmelde din betaling PBS/NETS. Dette kan du gøre via MitCollectia eller ved at henvende dig til din bank.
Ønsker du at søge om en afdragsordning, kan du gøre det via MitCollectia eller ved at ringe til os på
Telefon
Indfri din gæld eller opret automatisk afbetaling med dit betalingskort. Vi sender dig et betalingslink via SMS, hvor du blot skal indtaste dine kortoplysninger.
Betal via MitCollectia eller ring til os
Telefon
Indfri din gæld ved at overføre beløbet via netbank eller en bankoverførsel. Husk at oplyse dit sagsnummer og navn, så vi kan identificere indbetalingen.
Reg nr: 8072 – Konto nr: 1028803
Med SMSpay kan du hurtigt få din gæld ud af verden.
Ring til os på 77 40 78 80 og bed om at få tilsendt en anmodning via SMS.
Hvis du har modtaget brev fra os kan du anvende det vedhæftede girokort.
Hvis du ønsker at betale din gæld kontant, kan du henvende dig i vores reception.
Adresse
Åbningstider
Mandag til torsdag 08.30-16.00
Fredag 08.30-15.30
Hvis ikke du kan betale hele din regning på én gang, har du mulighed for at søge om en afdragsordning. På den måde kan du afdrage din gæld i mindre portioner over en periode, indtil din gæld er betalt færdig.
I din ansøgning skal du komme med et forslag til, hvordan du vil afvikle din gæld. Når vi har modtaget din ansøgning, sørger vi for at svare dig hurtigst muligt. Det er vigtigt, at du ikke påbegynder indbetalingen, inden din afdragsordning er blevet godkendt af kreditor.
Når ansøgningen er godkendt af kreditor, bør du tilmelde betalingen til PBS/Nets, så vi sikrer, at betalingerne sker rettidigt, og at du har overblik over afviklingen af din gæld.
Ønsker du at få en afdragsordning, kan du søge om at få det på MitCollectia eller ringe til os på 77 40 78 80.
Hvis du allerede har betalt din regning, men alligevel har modtaget et brev fra os, beder vi dig logge ind på MitCollectia med dit MitID eller ringe til os på 77 40 78 80.
Du skal huske at indsende en kopi af din indbetalingskvittering fra din bank på mail: info@collectia.dk. Herefter tager vi hurtigst muligt kontakt til kreditor og undersøger sagen nærmere.
Vi beklager naturligvis meget, hvis du har modtaget en opkrævning, du ikke skulle have haft. Vi sørger for at oplyse kreditor, der ved en fejl har overbragt sagen til os, og beder dem om at følge op på, hvor fejlen er sket, så vi undgår lignende tilfælde. Generelt gør vi alt, hvad vi kan for at sikre, at det kun er reelle, ubestridte og forfaldne fakturaer, som kreditorer overdrager til os.
Vi sidder klar til at hjælpe dig mandag-torsdag: kl. 8.00-16.00 og fredag: kl. 8.00-15.30.
Vi har gjort det utroligt nemt at betale sin gæld via MitCollectia. Her skal du blot logge ind via MitID.
Hos Collectia mener vi, at det er op til dig, hvordan din regning skal betales. Vi tilbyder følgende betalingsløsninger.
Læs mere om betalingsløsningerne her.
Hvis du allerede har betalt din regning, men stadig har modtaget et brev fra os, beder vi dig enten logge ind på MitCollectia ved hjælp af dit MitID, eller ringe til os på 77 40 78 80.
Husk venligst at sende en kopi af din indbetalingskvittering fra din bank til vores e-mail: info@collectia.dk. Når vi har modtaget kvitteringen, vil vi straks kontakte kreditor og undersøge sagen nærmere.
Vi er meget kede af, hvis du har modtaget en opkrævning ved en fejl. Vi vil informere kreditor om fejlen og bede dem undersøge, hvor fejlen opstod, så lignende kan undgås i fremtiden. Generelt gør vi alt for at sikre, at vi kun modtager reelle, ubestridte og forfaldne fakturaer fra kreditorer.
Er du uenig i den opkrævning, som du har modtaget? Er du utilfreds med det produkt eller den service, som du har modtaget? Så bør du måske indsende en indsigelse.
Din indsigelse kan gøres både skriftligt og mundtligt. Vi anbefaler, at du gør det skriftligt via MitCollectia for at undgå eventuelle misforståelser. Herefter skal man kunne bevise, om der er hold i den indsendte indsigelse eller ej.
Har du modtaget en betalingspåmindelse, men kan ikke genkende gælden, bedes du kontakte os. Efter vil vi undersøge sagen nærmere straks.
I mange tilfælde er det muligt indgå en afdragsordning, hvor du deler hele beløbet op i flere rater. Fordelen ved en afdragsordning er, at du betaler hele gælden over tid, uden at du sætter din økonomi over styr.
Om afdragsordning er en mulighed afhænger af vores kunde, som du skylder penge til.
Log ind på MitCollectia for at anmode om en afdragsordning.
Har du fået rykkere på regninger, som du ikke har betalt eller reageret på? så kan det være at du har en betalingsanmærkning, dvs. er registreret som dårlig betaler. En betalingsanmærkning registreres i RKI eller andre lignende gældsregistrer, såsom Collectias egen Debitorlisten o.l. Unge under 18 må ikke være registreret med betalingsanmærkninger.
Hvad er konsekvenserne ved at være registreret som dårlig betaler?
At være registreret som dårlig betaler, kan være en hindring for dig, som søger job i virksomheder, der kontrollerer om du er registreret som dårlig betaler. Derudover kan det også have konsekvenser for dig, hvis du vil låne penge eller lave afdragsordninger, f.eks. hvis du skal:
Hvordan kommer man af med en betalingsanmærkning?
Som udgangspunkt skal en betalingsanmærkning fjernes, så snart du har betalt din gæld. Betaler du ikke din gæld, må du være registreret i max 5 år. Udløber din betalingsanmærkning, skal du være opmærksom på, at din gæld stadig består, såfremt den ikke er betalt.