Vi er et moderne inkassofirma – med mere end 150 års erfaring – der benytter sig af førende teknologier og gældsrådgivere til at hjælpe danske virksomheder med at få deres ubetalte fakturaer hjem.
Collectia har nogle af Danmarks dygtigste gældsrådgivere, der dagligt hjælper danske privatpersoner og virksomheder ud af deres økonomiske situation.
Som inkassofirma har vi et stort samfundsmæssigt ansvar for at stille vores viden og teknologi til rådighed, der kan hjælpe flest mulige mennesker med deres økonomiske udfordringer. Søger du viden og inspiration til at få styr på din økonomi, så er du velkommen til at læse vores blog med tips og gode råd.
Hos Collectia behandler vi alle med respekt. Vores filosofi er, at ubetalte regninger, som udgangspunkt skyldes en forglemmelse, og derfor fortjener alle en rimelig og fair behandling.
Vi ønsker at hjælpe alle bedst muligt ud af stiftet gæld gennem kompetent og professionel rådgivning i øjenhøjde. Derfor indgår vi gerne afdragsordninger, hvis det kan hjælpe dig.
Alle som modtager en påmindelse fra Collectia har adgang til MitCollectia via MitID. Her giver vi fuld gennemsigtighed over dit sagsforløb og hjælp til at komme af med din gæld.
Detaljeret sagsoverblik
Betal din gæld
Anmod om afdragsordning
Få rådgivning
Skriv med os
Vi sidder klar til at hjælpe dig mandag-torsdag: kl. 8.00-16.00 og fredag: kl. 8.00-15.30.
Vi har gjort det utroligt nemt at betale sin gæld via MitCollectia. Her skal du blot logge ind via MitID.
Hos Collectia mener vi, at det er op til dig, hvordan din regning skal betales. Vi tilbyder følgende betalingsløsninger.
Læs mere om betalingsløsningerne her.
Hvis du allerede har betalt din regning, men stadig har modtaget et brev fra os, beder vi dig enten logge ind på MitCollectia ved hjælp af dit MitID, eller ringe til os på 77 40 78 80.
Husk venligst at sende en kopi af din indbetalingskvittering fra din bank til vores e-mail: info@collectia.dk. Når vi har modtaget kvitteringen, vil vi straks kontakte kreditor og undersøge sagen nærmere.
Vi er meget kede af, hvis du har modtaget en opkrævning ved en fejl. Vi vil informere kreditor om fejlen og bede dem undersøge, hvor fejlen opstod, så lignende kan undgås i fremtiden. Generelt gør vi alt for at sikre, at vi kun modtager reelle, ubestridte og forfaldne fakturaer fra kreditorer.
Er du uenig i den opkrævning, som du har modtaget? Er du utilfreds med det produkt eller den service, som du har modtaget? Så bør du måske indsende en indsigelse.
Din indsigelse kan gøres både skriftligt og mundtligt. Vi anbefaler, at du gør det skriftligt via MitCollectia for at undgå eventuelle misforståelser. Herefter skal man kunne bevise, om der er hold i den indsendte indsigelse eller ej.
Har du modtaget en betalingspåmindelse, men kan ikke genkende gælden, bedes du kontakte os. Efter vil vi undersøge sagen nærmere straks.
I mange tilfælde er det muligt indgå en afdragsordning, hvor du deler hele beløbet op i flere rater. Fordelen ved en afdragsordning er, at du betaler hele gælden over tid, uden at du sætter din økonomi over styr.
Om afdragsordning er en mulighed afhænger af vores kunde, som du skylder penge til.
Log ind på MitCollectia for at anmode om en afdragsordning.
Har du fået rykkere på regninger, som du ikke har betalt eller reageret på? så kan det være at du har en betalingsanmærkning, dvs. er registreret som dårlig betaler. En betalingsanmærkning registreres i RKI eller andre lignende gældsregistrer, såsom Collectias egen Debitorlisten o.l. Unge under 18 må ikke være registreret med betalingsanmærkninger.
Hvad er konsekvenserne ved at være registreret som dårlig betaler?
At være registreret som dårlig betaler, kan være en hindring for dig, som søger job i virksomheder, der kontrollerer om du er registreret som dårlig betaler. Derudover kan det også have konsekvenser for dig, hvis du vil låne penge eller lave afdragsordninger, f.eks. hvis du skal:
Hvordan kommer man af med en betalingsanmærkning?
Som udgangspunkt skal en betalingsanmærkning fjernes, så snart du har betalt din gæld. Betaler du ikke din gæld, må du være registreret i max 5 år. Udløber din betalingsanmærkning, skal du være opmærksom på, at din gæld stadig består, såfremt den ikke er betalt.