Siden september 2015 har det offentlige inddrivelsessystem EFI været suspenderet på grund af IT-problemer. Dette har tydeligt påvirket mange af Danmarks kommuner og offentlige myndigheder, der ikke opnår samme økonomiske råderum pga. udfordringerne i Gældsstyrelsen. Resultatet af manglende opkrævning, har bevirket en dårlige økonomi for den offentlige sektor. Derfor tilbyder Collectia at hjælpe kommuner og offentlige forsyningsselskaber med opkrævning af ubetalte regninger.
For at skabe tryghed for dig som kunde i Collectia, har vi et specialiseret team bestående af medarbejdere, der allerede i dag hjælper en række kommuner og forsyningsselskaber. Vi har mere end 150 års erfaring med inddrivelse og tilbyder fuld gennemsigtighed af vores processer via avanceret rapportering og overblik over alle jeres krav.
Hurtig og effektiv restanceservice
Minimering af omkostninger*
Undgå at krav forælder*
Vurdering af borgernes betalingsevne
Fortrolig behandling af persondata
”At give de private muligheden for at hjælpe den offentlige sektor med opkrævning af udestående restancer, ser vi som et skridt i den rigtige retning. I dag hjælper vi flere forsyningsselskaber med den ressourcetunge opgave. Vi er valgt på vores ekspertise inden for branchen, viden, erfaring og fordi, at vi behandler borgerne på en respektfuld, professionel og ordentlig måde. Det sikrer, at kundeforholdet bevares – også efter et opkrævningsforløb.”
Collectia varetager den udenretlige opkrævningsproces for jer. I beslutter hvilke fordringer (fx ud fra beløbsstørrelse), der skal sendes til Collectia.
Dataen registreres i vores sikre it-system og rapporteres efterfølgende til jer.
Kommunikation i breve, SMS’er og via telefonisk kontakt til borgerne aftales med jer på baggrund af kundesegment, hvor vi også tilbyder udsendelse via e-Boks.
Borgerne kan betale direkte til jer eller via en klientkonto hos os (afregning efter aftale).
Mulighed for at opsætte unik telefonlinje med besvarelse i jeres navn.
I får en fast kontaktperson samt team hos Collectia, som løbende evaluerer samarbejdet sammen med jer.
Fuld gennemsigtighed gennem vores onlineportaler til jer og til jeres borgere – I får det fulde overblik via vores Kundeweb.
Analyse og identificering af behov
Udarbejdelse af tilbud og betingelser for samarbejde
Præsentation og accept af tilbud og betingelser
Dataudveksling samt opsætning af IT-system og rapportering
Løbende feedback og rapportering
Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage 08.30-15.30, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om vores services.
Ønsker du at se din sag eller snakke med os vedr. en opkrævning, bedes du om at gå til MitCollectia.dk
Collectia A/S | Abildager 11, 2605 Brøndby | CVR: 20015381
2023 | Collectia