Collectia tilbyder dig en full-service inkassoløsning, der håndterer alt omkring inkasso for dig. Vi kan håndtere alt fra udsendelse af faktura, rykker og inkassovarsel til håndtering af retssager, tvangsrealisering og løbende overvågning af dine debitorer. Derudover kan vi også hjælpe med at minimere antallet af ubetalte fakturaer ved at yde præcise kreditvurderinger af eksisterende samt potentielle kunder.
Sådan mener vi, inkasso bør være…
Undgå kredittab på dårlige betalere og konkursryttere med ‘kredittjek‘ i baghånden. På vores nye onlineplatform, Qatchr, kan du hurtigt tjekke dine kunders og leverandører kreditværdighed. Gør din virksomhed en tjeneste og opret en gratis bruger allerede i dag.
Support
Kontakt os alle hverdage 08.30-15.30 på tlf. 77301480 eller mail salg@collectia.dk
Kreditvurdering
Sikker og profitabel samhandel via præcise kreditvurderinger
Rykker
Vi sender rykkere ud, der lovligt udformet jf. lovgivningen
Inkassovarsel
Inkassovarsel fremsendes til kunden og varsler om, at sagen vil overgå til inkasso-forløbet
Outbound
Vi foretager personlige kald til debitor med henblik på at indgå en betalingsaftale
SMS pay
SMS med betalingslink – med et enkelt ’swipe’ hentes dine penge hjem
Sagsportal
Via vores online sagsportal får du et overblik over alle dine sager
Mobil kompatibel
Opret nye sager med et enkelt klik og få et samlet overblik over inddrivelsen
Retslig inkasso
Betaler skyldner ikke i inkassoforløbet, kan vi tage retslige skridt i brug
Afdragsordninger
Kan skyldner ikke betale hele beløbet på en gang, kan vi tilbyde at oprette en afdragsordning
Registrering i RKI
Vi sørger for at registrere din kunde i RKI, såfremt betaling udebliver
Inddrivelse i udlandet
Vi kan hjælpe med at inddrive dit tilgodehavende, selvom din kunde bor i udlandet
Vi har udarbejdet en masse gratis materiale, som gør inkasso, inddrivelse og debitorsstyring nemmere for dig.
Hos Collectia får du et full-service inkasso-produkt, der inkluderer alt der er nødvendigt for at få dine penge godt hjem – lige fra udsendelse af faktura, over rykkerskrivelser, inkassovarsel, kommunikation med skyldner til og med fogedretten. For hos Collectia sidder mere end 160 medarbejdere klar til at hjælpe dig med dine inkassosager, uanset om du har få eller mange sager, og uanset størrelsen.
Vi hjælper nogle af Danmarks største virksomheder og koncerner med deres inkasso til den lokale blomsterhandler. Netop den erfaring har gjort os til en af Danmarks største inkassofirmaer når det handler om professionel, effektiv og billig inkasso. Vores mange års erfaring med inkasso sikrer dig en høj løsningsgrad, lave priser og en professionel og respektfuld håndtering af din sag.
Vi har en 100% digital platform, hvor vi som de eneste i Danmark giver vores kunder mulighed for at oprette deres sag(er) til inkasso, uden besvær. Du kan på vores online dahsboard følge din sag, de handlinger der sker og være opdateret med sidste nye handlinger, spørgsmål og kommunikation til din skyldner.
Inkasso er i bund og grund en konflikt mellem to parter, en debitor, og en kreditor – en konflikt vi her hos Collectia gør alt for at hjælpe dig som kreditor bedst mulig igennem. Vores mere end 160 medarbejdere håndterer din sag med hjælp af den seneste teknologi og digitale værtøjer for at få dine penge hjem.
Vi har nogle af Danmarks billigste løsninger inden for inkasso, sammenlignet med både andre inkassofirmaer og inkassoadvokater. Vi har priser der er tilpasset alle typer af virksomheder og organisationer, uanset størrelsen. Du kan læse mere om vores priser her.
At få betaling for sine ydelser, er altafgørende for at drive en sund forretning og sikre virksomhedens videre udvikling. Men før eller senere vil man som erhvervsdrivende støde på dårlige betalere. Det er her inkasso kommer ind i billedet. Inkasso er en forkortelse af inkassation, hvilket betyder at et ekstern firma sætter en inddrivelsesproces i gang, hvor man henvender sig til skyldner.
Udenretlig inkasso er en betegnelse for håndtering af inkassosager, der foregår uden for domstolens regi. Benyttes Collectia vil processen bl.a. inkludere udsendelse af rykkerskrivelser/inkassovarsel, direkte henvendelse til skyldner (telefonisk og skriftlig), fremsendelse af inkassoskrivelse, indgåelse af afdragsordning eller akkordaftale, indberetning til RKI osv. Er det ikke muligt at indgå en aftale med skyldner, vil sagen overgå til indenretlig inkasso.
Rykkerskrivelse – Som erhvervsdrivende må man højst sende 3 rykkerskrivelser med pålagt rykkergebyr a kr. 100 per skrivelse. I hver rykker skal kreditor anføre, at skyldner får en betalingsfrist på min. 10 dage. Man skal være opmærksom på, at udsendelse af rykkerskrivelser skal ske på et validt grundlag. Har skyldner gjort indsigelse imod kravet, må kreditor som udgangspunkt ikke fortsætte eller påbegynde udsendelse af rykkere.
Inkassovarsel – Før man vælger at sende et fakturakrav til inkasso, skal et inkassovarsel sendes til skyldner jf. inkassolovgivningen. Herved bliver skyldner advaret om, at evt. manglende betaling kan resultere i, at deres udestående overgår til inkasso og dette vil medføre yderligere omkostninger. Skyldner skal igen have en frist på mindst 10 dage til at betale.
Indsigelse – Skal en gæld sendes til inkasso, må der ikke tvivl om, hvorvidt skyldner modsætter sig kravet eller ej. Har skyldner gjort udtryk for, at man ikke ønsker at betale, eller at det leverede produkt ikke lever op til deres forventninger, kan inddrivelsen ikke føres som en alm. inkassosag. Sagen skal i stedet håndteres retsligt.
I modsætning til udenretlig inkasso inkluderer indenretlig alle ”inkassoaktiviteter” som involverer domstolene. Kravet vil derfor efter aftale med kreditor blive overdraget til retten. Udover at inddrive pengene samt at man som kreditor sender et signal til sine kunder, er formålet med denne proces at sikre kreditors krav mod skyldner ved at afbryde forældelsen på kravet. Behandlingen kan enten foregå ved de almindelig domstole (betalingspåkrav/stævning) eller ved fogedretten (fogedrekvisition).
Ved inkassosager med en hovedstol på mindre ind kr. 100.000 foregår den indenretlige behandling via småsagsprocessen, hvor man kan sende en sag i retten ved at indgive et betalingspåkrav. Er der derimod tale om en hovedstol på mere end kr. 100.000 indgives en stævning ved de almindelige domstole.
Det retslige forløb afsluttes med, at der afsiges dom overfor skyldner (ved stævning) eller at der gives en påtegning – også kaldt U-dom ved betalingspåkrav. Dette gælder som et fundament på sagen, hvorved kravet er sikret og den egentlig tvangsinddrivelse kan påbegynde. Efter man har modtaget en dom, så kan man vælge at sende sagen i fogedretten, hvor det er muligt at tage udlæg i skyldners aktiver. Derudover giver et fogedretsmøde mulighed for at møde skyldner, da man har pligt til at møde op til et fogedretsmøde.
Vil du hellere oprette den manuelt, er dette naturligvis også en mulighed.
Plus, er vores inkasso-abonnement. Denne er egnet til dig, der forventer at sende flere sager i løbet af året. Her lever vi af de omkostninger, som vi pålægger skyldner, da vi får 0% af hovedstolen.
Selvbetjening, er vores gratis inkassoløsning, der er baseret på princippet no-cure-no-pay. Her er opstarten og den udenretlige inkassoproces omkostningsfri. Vi modtager 20% af hovedstolen, når vi inddriver dit tilgodehavende.
One, er til dig, der har en enkeltstående ubetalt faktura. Vi modtager et lille oprettelsesgebyr og modtager blot 10% af hovedstolen, når vi henter dine penge hjem.
Hjælp kan dog findes andre steder. Eksempelvis tilbyder selskabet Svea Finans både fakturakøb og porteføljekøb.
Årsagen kan være mange. De kender evt. ikke til fakturaen, arbejdet/servicen er ikke udført korrekt, beløbet er ikke som aftalt m.fl.
Lovgivningen er desværre sammensat således, at du ikke må overdrage en faktura til inkasso, hvis din kunde er uenig i kravet og derfor har indleveret en indsigelse. Man skal derfor først afklare, om kundens indsigelse er reel eller ej.
Modtages indsigelsen efter, at sagen er sendt til inddrivelse, stoppes sagsforløbet midlertidig og vi påbegynder afklaringen af indsigelsen.
Har din kunde ikke hold i indsigelsen, opstartes sagen igen. Modsat vil sagen ikke fortsætte, såfremt kunden får medhold.
Dvs. at du ikke må sende en enkelt rykker med 300 kr. pålagt.
Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage 08.30-15.30, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om vores services.