Lad et professionelt inkassofirma hjælpe dig med at hente dine penge hjem via effektiv inkasso. Vi forstår og respekterer, at man naturligvis gerne vil have betaling for sin ydelse, når man har leveret et stykke arbejde – uden det behøver at ødelægge forholdet til kunden.
Collectia tilbyder dig en full-service inkassoløsning, der håndterer alt omkring inkasso for dig. Vi kan håndtere alt fra udsendelse af faktura, rykker og inkassovarsel til håndtering af retssager, tvangsrealisering og løbende overvågning af dine debitorer. Derudover kan vi også hjælpe med at minimere antallet af ubetalte fakturaer ved at yde præcise kreditvurderinger af eksisterende samt potentielle kunder.
Sikker og profitabel samhandel starter med en præcis kreditvurdering
Undgå kredittab på dårlige betalere og konkursryttere med kredittjek i baghånden. På vores nye onlineplatform, Qatchr, kan du hurtigt tjekke dine kunders og leverandører kreditværdighed. Gør din virksomhed en tjeneste og opret en gratis bruger allerede i dag.
Vi har en løsning til ethvert behov og stiller hverken krav til fakturastørrelse eller antal af sager.
Er du i tvivl, så giv os endelig et kald. Vi sidder klar til at hjælpe dig i gang.
Antal sager | Betal pr. sag
Oprettelse af sag | 395 kr.
Pris pr. md. | 0 kr.
10% afregnes ved inddrivelse
Antal sager | Ubegrænset
Oprettelse af sag | 0 kr.
Årligt abonnement
0% afregnes ved inddrivelse
Antal sager | Ubegrænset
Oprettelse af sag | 0 kr.
Årligt abonnement
0% afregnes ved inddrivelse
Kontakt os alle hverdage 08.30-15.30 på tlf. 77301480 eller mail salg@collectia.dk
Vi kan fremsende dine fakturaer rettidigt, registerer indbetalinger, udligne og afstemme dit bogholderi
Sikker og profitabel samhandel via præcise kreditvurderinger via Qatchr
Vi sender rykkere ud, der lovligt udformet jf. lovgivningen
Inkassovarsel fremsendes til kunden og varsler om, at sagen vil overgå til inkasso-forløbet
Træt af dårlige betalere? Vi sikrer dig en respektful og konsekvent inddrivelse.
Vi foretager personlige kald til debitor med henblik på at indgå en betalingsaftale
SMS med betalingslink – med et enkelt ’swipe’ hentes dine penge hjem
Via vores online sagsportal får du et overblik over alle dine sager
Få samlet overblik over dine sager og opret nye ved at tage et billede af din ubetalte regning
Betaler skyldner ikke i inkassoforløbet, kan vi tage retslige skridt i brug
Kan skyldner ikke betale hele beløbet på en gang, kan vi tilbyde at oprette en afdragsordning
Vi sørger for at registrere din kunde i RKI, såfremt betaling udebliver
Vi kan hjælpe med at inddrive dit tilgodehavende, selvom din kunde bor i udlandet
Lad os overvåge dine kunder og løbende følge op på dine tilgodehavender
Gratis materiale til den erhvervsdrivende
Vores onlineplatform giver et komplet økonomisk overblik over dine sager. Herinde kan du blandt andet finde sagshistorik, registrere indbetalinger og få et samlet overblik over inddrivelsen.
Vores system er optimeret til både tablet og mobil. Med din enhed i hånden, kan du oprette en ny inkassosag på få sekunder. Du skal blot tage et billede af din ubetalte regning.
Rigtig mange virksomheder, store som små, oplever i løbet af regnskabsåret at en eller flere betalinger udebliver, og årsagen kan være rigtig mange. Uanset hvad årsagen er, bør du tage handling om problemet, enten ved selv at udsende rykkerskrivelser, inkassovarsel, eller lade Collectia klare inkasso for dig. For inkasso er i sidste ende et spørgsmål om bundlinje.
Hos Collectia får du et full-service inkasso-produkt, der inkluderer alt der er nødvendigt for at få dine penge godt hjem – lige fra udsendelse af faktura, over rykkerskrivelser, inkassovarsel, kommunikation med skyldner til og med fogedretten. For hos Collectia sidder mere end 160 medarbejdere klar til at hjælpe dig med dine inkassosager, uanset om du har få eller mange sager, og uanset størrelsen. …
Vi hjælper nogle af Danmarks største virksomheder og koncerner med deres inkasso til den lokale blomsterhandler. Netop den erfaring har gjort os til en af Danmarks største inkassofirmaer når det handler om professionel, effektiv og billig inkasso. Vores mange års erfaring med inkasso sikrer dig en høj løsningsgrad, lave priser og en professionel og respektfuld håndtering af din sag.
Vi har en 100% digital platform, hvor vi som de eneste i Danmark giver vores kunder mulighed for at oprette deres sag(er) til inkasso, uden besvær. Du kan på vores online dahsboard følge din sag, de handlinger der sker og være opdateret med sidste nye handlinger, spørgsmål og kommunikation til din skyldner.
Inkasso er i bund og grund en konflikt mellem to parter, en debitor, og en kreditor – en konflikt vi her hos Collectia gør alt for at hjælpe dig som kreditor bedst mulig igennem. Vores mere end 270 medarbejdere håndterer din sag med hjælp af den seneste teknologi og digitale værtøjer for at få dine penge hjem.
Vi har nogle af Danmarks billigste løsninger inden for inkasso, sammenlignet med både andre inkassofirmaer og inkassoadvokater. Vi har priser der er tilpasset alle typer af virksomheder og organisationer, uanset størrelsen. Du kan læse mere om vores priser her.
At få betaling for sine ydelser, er altafgørende for at drive en sund forretning og sikre virksomhedens videre udvikling. Men før eller senere vil man som erhvervsdrivende støde på dårlige betalere. Det er her inkasso kommer ind i billedet. Inkasso er en forkortelse af inkassation, hvilket betyder at et ekstern firma sætter en inddrivelsesproces i gang, hvor man henvender sig til skyldner.
Udenretlig inkasso er en betegnelse for håndtering af inkassosager, der foregår uden for domstolens regi. Benyttes Collectia vil processen bl.a. inkludere udsendelse af rykkerskrivelser/inkassovarsel, direkte henvendelse til skyldner (telefonisk og skriftlig), fremsendelse af inkassoskrivelse, indgåelse af afdragsordning eller akkordaftale, indberetning til RKI osv. Er det ikke muligt at indgå en aftale med skyldner, vil sagen overgå til indenretlig inkasso.
Rykkerskrivelse – Som erhvervsdrivende må man højst sende 3 rykkerskrivelser med pålagt rykkergebyr a kr. 100 per skrivelse. I hver rykker skal kreditor anføre, at skyldner får en betalingsfrist på min. 10 dage. Man skal være opmærksom på, at udsendelse af rykkerskrivelser skal ske på et validt grundlag. Har skyldner gjort indsigelse imod kravet, må kreditor som udgangspunkt ikke fortsætte eller påbegynde udsendelse af rykkere.
Inkassovarsel – Før man vælger at sende et fakturakrav til inkasso, skal et inkassovarsel sendes til skyldner jf. inkassolovgivningen. Herved bliver skyldner advaret om, at evt. manglende betaling kan resultere i, at deres udestående overgår til inkasso og dette vil medføre yderligere omkostninger. Skyldner skal igen have en frist på mindst 10 dage til at betale.
Indsigelse – Skal en gæld sendes til inkasso, må der ikke tvivl om, hvorvidt skyldner modsætter sig kravet eller ej. Har skyldner gjort udtryk for, at man ikke ønsker at betale, eller at det leverede produkt ikke lever op til deres forventninger, kan inddrivelsen ikke føres som en alm. inkassosag. Sagen skal i stedet håndteres retsligt.
I modsætning til udenretlig inkasso inkluderer indenretlig alle ”inkassoaktiviteter” som involverer domstolene. Kravet vil derfor efter aftale med kreditor blive overdraget til retten. Udover at inddrive pengene samt at man som kreditor sender et signal til sine kunder, er formålet med denne proces at sikre kreditors krav mod skyldner ved at afbryde forældelsen på kravet. Behandlingen kan enten foregå ved de almindelig domstole (betalingspåkrav/stævning) eller ved fogedretten (fogedrekvisition).
Ved inkassosager med en hovedstol på mindre ind kr. 100.000 foregår den indenretlige behandling via småsagsprocessen, hvor man kan sende en sag i retten ved at indgive et betalingspåkrav. Er der derimod tale om en hovedstol på mere end kr. 100.000 indgives en stævning ved de almindelige domstole.
Det retslige forløb afsluttes med, at der afsiges dom overfor skyldner (ved stævning) eller at der gives en påtegning – også kaldt U-dom ved betalingspåkrav. Dette gælder som et fundament på sagen, hvorved kravet er sikret og den egentlig tvangsinddrivelse kan påbegynde. Efter man har modtaget en dom, så kan man vælge at sende sagen i fogedretten, hvor det er muligt at tage udlæg i skyldners aktiver. Derudover giver et fogedretsmøde mulighed for at møde skyldner, da man har pligt til at møde op til et fogedretsmøde.
Du kan hurtigt oprette dine sager via vores brugervenlige onlineplatform. Blot upload et billede af din ubetalte faktura – så tager vores smarte skanningsmotor over og opretter sagen for dig.
Vil du hellere oprette den manuelt, er dette naturligvis også en mulighed.
Da vi har flere forskellige løsninger, varierer prisen på vores service. Vælge løsning efter netop dit behov! Vi har en gratis løsning, en hvor du betaler et engangsbeløb samt en abonnementsløsning.
Plus, er vores inkasso-abonnement. Denne er egnet til dig, der forventer at sende flere sager i løbet af året. Her lever vi af de omkostninger, som vi pålægger skyldner, da vi får 0% af hovedstolen.
Selvbetjening, er vores gratis inkassoløsning, der er baseret på princippet no-cure-no-pay. Her er opstarten og den udenretlige inkassoproces omkostningsfri. Vi modtager 20% af hovedstolen, når vi inddriver dit tilgodehavende.
One, er til dig, der har en enkeltstående ubetalt faktura. Vi modtager et lille oprettelsesgebyr og modtager blot 10% af hovedstolen, når vi henter dine penge hjem.
Hjælp kan dog findes andre steder. Eksempelvis tilbyder selskabet Svea Finans både fakturakøb og porteføljekøb.
Årsagen kan være mange. De kender evt. ikke til fakturaen, arbejdet/servicen er ikke udført korrekt, beløbet er ikke som aftalt m.fl.
Lovgivningen er desværre sammensat således, at du ikke må overdrage en faktura til inkasso, hvis din kunde er uenig i kravet og derfor har indleveret en indsigelse. Man skal derfor først afklare, om kundens indsigelse er reel eller ej.
Modtages indsigelsen efter, at sagen er sendt til inddrivelse, stoppes sagsforløbet midlertidig og vi påbegynder afklaringen af indsigelsen.
Har din kunde ikke hold i indsigelsen, opstartes sagen igen. Modsat vil sagen ikke fortsætte, såfremt kunden får medhold.
Dvs. at du ikke må sende en enkelt rykker med 300 kr. pålagt.
Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage 08.30-15.30, hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om vores services.
Ønsker du at se din sag eller snakke med os vedr. en opkrævning, bedes du om at gå til MitCollectia.dk
Collectia A/S | Abildager 11, 2605 Brøndby | CVR: 20015381
2023 | Collectia