“Collectia var den første, vi mødte, hvor der var en vis kvalitet i arbejdet”
Overblik og forudsigelighed. Collectia satte rykkerarbejdet i system og halverede de dårlige udstående for Europcar. Efter en række dårlige erfaringer med andre inkassofirmaer, der lovede uden at levere, var Morten Brødbæk Sørensen blevet træt af tomme løfter. Hverken no cure no pay-princippet eller løfter om tæt opfølgning på skyldnerne blev realiseret, husker Morten Brødbæk Sørensen, økonomichef i Europcar.
”Collectia var den første, vi mødte, hvor der var en vis kvalitet i arbejdet. Jeg har fuld tillid til, at Collectia gør det, de siger, at de vil gøre,” siger han.
Her får han ihærdig inkasso, hvor medarbejderne ringer og rykker de sene debitorer med en påmindelse om deres gæld til virksomheden. Det gælder om at få sit udestående øverst i bunken med regninger, når der er penge til udbetaling hos skyldneren.