Nyhedsbrev – Julehilsen fra Christian, 2020
Året afslutning nærmer sig med hastige skridt. Jeg vil derfor gerne benytte muligheden for at sende dig vores sidste nyhedsbrev i år.
2020 har været et anderledes år, må man sige. Corona har haft sin indvirkning, og jeg tror ikke, at nogen af os havde forestillet sig sådan et 2020, da vi gik ind i året. Alligevel er der sket en del hos Collectia i år. Helt konkret fik vi bl.a. nye ejere i marts efter fire gode år med Findos Investor, og er i dag ejet af den engelske kapitalfond Silverfleet. På de lidt mere nære områder har vi bl.a. optimeret vores arbejdsprocesser, videreudviklet vores onlineplatforme og budt velkommen til mange nye kollegaer – både i Danmark og i vores udenlandske kontorer.
Hos Collectia er vi utrolige glade for den tillid, som vores klienter fortsat viser os, og vi ser frem til et 2021, hvor der forhåbentlig kommer 100% styr på Corona, og verden bliver lidt mere normal.
For 2021 har vi fortsat mange spændende IT-projekter og videreudvikling af vores kunstige intelligens, CAI, samt udrulning af vores eget IT-system i Sverige og Norge. Således får Collectia samme platform i Skandinavien.
Slutteligt vil jeg ønske dig en rigtig god jul og rigtig godt nytår. Jeg håber, at du får en skøn juletid, og du kommer godt ind i det nye år sammen med dine nærmeste.
Med venlig hilsen
Christian la Cour Valentin
Ny blog
Hos Collectia ønsker vi at gøre inkasso nemt og transparent for erhvervsdrivende. Derfor har vi lavet en ny blog på vores hjemmeside. Her udgiver vi regelmæssigt nyt indhold omkring inkasso, debitorstyring, økonomi og regnskab.
Vi deler også ud af nyheder fra vores voksende organisation, og kommer med vores egne tips, råd og nyttige guides.
“Friske” sager har større succes
Det er ikke nogen hemmelighed, at vores klienter, der sender ubetalte fakturaer til inddrivelse tidligere end andre, har større succes med at få deres penge hjem. Det er derfor vigtigt, at man som erhvervsdrivende fastlægger og følger en effektiv rykkerproces. Ved at være hurtig og konsekvent i sin debitoropfølgning, kan man drastisk minimere antallet af ubetalte fakturaer og sene betalinger.
Vi anbefaler, at du tager affære, så snart en kunde ikke har betalt sin faktura. Send derfor den første påmindelse eller opret din sag i vores system få dage efter fakturaens forfaldsdato. Således står du med en ”frisk” sag, og vi har nemmere ved at inddrive dit udestående.
Er din virksomhed ikke tilmeld, kan du gøre det her.
Gode oplevelser fremmer betaling
Vi sørger for den gode oplevelse, også når din kunde ikke betaler sin regning. Vores erfaring viser tydeligt, at vi kan effektivisere inddrivelse af et udestående ved at holde den gode kundeoplevelse i fokus. Det fremmer betalingen, og bevarer samtidig den gode relation kunden. Derfor arbejder vi efter følgende tre grundsøjler – sikker betaling, support og transparent.
Sikker betaling – Det er vigtigt for os, at vores klienters kunder føler sig trygge i betalingen af sin gæld. Derfor tilbyder vi betaling via de nyeste og mest sikre betalingstjenester – det sikrer hurtigere betalinger.
Support – Collectias supportafdeling består af erfarne gældsrådgivere, der hjælper og rådgiver kunderne således, at de får afviklet deres gæld samtidig med, at vi værner om det gode kundeforhold.
100% transparens – Ligesom vi stiller vores klienter en onlineplatform til rådighed, gør vi det også for den betalende part. Portalen (MitCollectia) giver kunden et komplet overblik over sin gælden og mulighed for at foretage en indbetaling, oprette en afdragsordning eller kommunikere med os.
MitCollectia
En simpel men effektiv selvbetjeningsløsning til dine kunder.
Som erhvervsdrivende skal det være nemt at inddrive sit udestående, og som kunde skal det naturligvis også være nemt at betale sin gæld. Derfor bruger vi mange kræfter på kontinuerligt at forbedre vores brugervenlige onlineplatformene.
I denne omgang har vi givet selvbetjeningsløsningen for kunderne en ordentlig overhaling. En overhaling der indebærer en flot ny grænseoverflade, hastighedsoptimering og nye funktioner, der bl.a. har gjort det nemmere at betale sin gæld og kommunikere direkte med os 24/7/365.