Hent gratis rykker skabeloner

Hent dine skabeloner her

Ved at udfylde og indsende denne formular, bliver du også tilmeld vores Nyhedsbrev. Du vil derfor modtage tre nyhedsbreve omkring inkasso, rykkerskrivelser og gode råd til at undgå dårlige betalere. Efterfølgende vil vi kun sende dig nyhedsbrevet én gang om måneden.

 

En gennemarbejdet rykkerskrivelse er et værdifuldt redskab til at minde din kunde om manglende betaling på en professionel og samtidig respektfuld måde. Det viser, at du er konsekvent og har planlagt aktiviteter, herunder rykker og inkasso, for inddrivelsen af dit tilgodehavende.

Derfor har vi udarbejdet en gratis rykker skabelon til dig, der ønsker at rykke kunden selv (vi kan naturligvis også gøre det for dig). Den er nem at udfylde og overholder 100% alle krav og regler vedr. Rentelovens bestemmelser. Således er du sikret en gyldig udsendelse af betalingspåmindelser.

En manglende betaling kan være en forglemmelse. Derfor anbefaler Collectia, at du sender første rykker (en venlig reminder) uden rykkergebyrer. 10 dage efter, kan du sende rykker 2 med 100kr. i gebyr.

Betaler din kunde fortsat ikke efter rykker 1 og 2, bør du sende rykker 3 med et inkassovarsel. Her skal du gøre din kunde opmærksom på, at sagen ved fortsat manglende betaling, vil sendes til inkasso inddrivelse.

Send et inkassovarsel – den ultimative guide

Download inkassovarsel skabelon

 

Få din kunde til at betale hurtigere

Vores erfaring viser, at en nøje planlagt og konsekvent rykkerprocedure, får kunder til at betale deres faktura(er). Derfor har vi skrevet en guide til dig, så du selv kan udarbejde en rykkerprocedure, der kan minimere antallet af ubetalte fakturaer og sene betalinger.

Vi gør dig blandt andet klogere på, hvor hurtigt og hvor mange gange du må rykke din kunde, hvordan en rykkerproces kan se ud samt hvad du skal gøre, hvis din kunde fortsat ikke betaler sin regning.

Effektiv rykkerprocedure – Sådan får du kunden til at betale

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.